Nieuwetijds Kinderen

Wat zijn Nieuwetijdskinderen? Steeds meer mensen komen tot de ontdekking dat zij een of meerdere kinderen hebben die zich duidelijk anders gedragen dan de andere kinderen. Ook komen steeds meer mensen tot de ontdekking dat hun kinderen de spiegel zijn van hen zelf.

Zijn er dan inderdaad zoveel nieuwe kinderen en vallen zij onder een bepaald hoofdstuk? Ik denk het niet. De nieuwetijdskinderen zijn er altijd al geweest maar nu heeft het een naam gekregen en mag er meer over worden gepraat. De massa aandacht die ze op dit moment krijgen heeft er mede voor gezorgd dat er aandacht voor deze groep van mensen is. Ik schrijf bewust mensen, want het gaat niet alleen om kinderen. Het gaat ook om de volwassen mens die zich kan thuis voelen onder de vele kenmerken van deze kinderen. Als therapeut werk ik veel met kinderen en ook veel met nieuwetijdskinderen.

Persoonlijk praat ik liever over intuïtieve kinderen. Dat komt omdat het mensen zijn die erg vanuit hun intuïtie leven en het verstand op de tweede plaats stellen.

Zij leven hun gevoel en beredeneren dan verstandelijk hoe ze er mee om moeten gaan. Een aantal speciale eigenschappen van deze kinderen en mensen. Veel van deze kinderen hebben een grote binding met mens, dier en milieu. Ze vinden het moeilijk om mensen, waar ze van houden, los te laten. Ook het welzijn van dieren en milieu hebben hun grote aandacht. Veel van deze kinderen zijn paranormaal gevoelig. Ze vertellen dan ook regelmatig dat ze geesten zien en spelen met bijvoorbeeld engeltjes. Zo vertelde een meisje van 6 jaar dat ze een engeltje was geweest en samen met andere engeltjes in de hemel heeft gewoond. Ze herinnerde zich veel van hoe het was in de hemel en uit vorige levens. Een kind van 5 zei tegen haar vader: “Papa mijn andere moeder is doodgegaan en ik ook. Toen ben ik in de hemel gaan wonen, omdat ik het leuk vind op aarde ben ik bij jullie komen wonen.” Voor hen is dat de gewoonste zaak van de wereld. Vaak komen de kinderen dromerig over. Het is net alsof ze niet op deze wereld aanwezig zijn. Ze kunnen stemmen horen en last hebben van dyslexie. Ze kunnen hele wijze uitspraken doen. In principe zijn ze te wijs voor hun leeftijd. Ook kunnen ze nog wel eens heel confronterende opmerkingen maken.

Ze hoeven daar in de regel maar weinig over na te denken, getuige de uitspraak van een 10 jarige jongen in de praktijk. Zijn moeder vond dat hij teveel snoepte en vroeg of we daar iets aan konden doen. De jongen antwoordde direct en zonder na te denken: “Ik hoop dat je dan ook wat kan doen aan het roken van mamma, want het hele huis stinkt en ik moet er van hoesten.” Heel confronterend voor de moeder en haar slechte gewoonte. Ze kunnen heel makkelijk je gedrag en gewoontes gaan overnemen waardoor ze je een spiegel voorhouden. Ze hebben een heel groot rechtvaardigheidsgevoel. Onnodig straf krijgen lijkt dan ook wel het ergste wat ze kan overkomen. Hebben ze het echt verdient, dan zullen ze de straf aanvaarden. Ze weten heel goed wat goed voor ze is. Ze zullen iets ook dan pas doen, als ze voelen dat ze er aan toe zijn. Als je vraagt leg eens uit waarom je dat nu wel of niet doet, dan weten ze er geen bewijs voor te leveren. Dit komt omdat ze veelal direct leven vanuit hun zielsgevoel. Voedseintolerantie komt bij deze kinderen ook vaak voor.

Evenals huidaandoeningen en vegetarisme. Als laatste kenmerk zou ik willen opmerken dat ze een ander heel gauw doorhebben. Je zou zeggen, ze hebben een grote mensenkennis want ze voelen heel goed aan of je iets voor ze verborgen houdt of niet. Problemen Het zal niet verwonderlijk zijn dat veel van deze kinderen in de problemen komen. Ze worden vaak niet begrepen en krijgen diverse stempels opgedrukt als ze in de reguliere gezondheidszorg terechtkomen. Veel van deze kinderen dragen dan ook ten onrechte het stempel ADHD als ze zeer druk zijn en aan autisme verwante stoornis als ze zich terugtrekken. In beide gevallen gaat het veelal om aandacht vragen voor de eenzaamheid waarin zij geestelijk verkeren.

Wat kunnen wij volwassenen voor ze doen? Het is voor deze kinderen van het grootste belang dat ze zich geborgen weten. Een veilige omgeving waar ze kunnen vertellen en laten zien wie ze zijn is zeer belangrijk, evenals het vertrouwen wat wij ze geven dat ze op hun innerlijke wijsheid mogen afgaan. Uiteraard is het de bedoeling dat U ze wel in de gaten houdt en ze laat kennismaken met grenzen en structuur. Goed leren aarden is van groot belang. Dit kan al door eenvoudige oefeningen zoals knuffelen met een boom, stoeien op de grond, werken met aarde en dergelijke. Ook is het mogelijk om je kind te ondersteunen met bepaalde natuurlijke middelen. Een van de middelen zijn de remedies van Bach-bloesem. Zo zijn er vijf remedies die goed samen te voegen zijn en een gunstige werking hebben op het kind. Uit langdurige testen met een groep van 40 kinderen in de leeftijd van 5 t/m 17 jaar is gebeleken dat veel kinderen reageren op diverse kleuren. Zo blijkt dat de gele kleur de zonnevlecht chakra open trekt, wat tot gevolg heeft dat de kinderen veel meer energie van anderen uit hun omgeving op pakken dan kinderen die weinig of geen geel in de omgeving hebben. De kleur brandweerrood is de kleur van de stuit schakra en deze zorgt er voor dat ze beter in balans blijven en ook beter aarden. Zorg dus voor rood in de kleding zoals ondergoed, pyama, sokken, dekbed of andere rode spullen op de kamer van het kind. Chocolade bevat een stof waar alle kinderen drukker van werden evenals de bekende kleurstoffen. Suiker heeft als gevolg dat zij ook drukker werden. Dit betekent dat het verstandig is als de kinderen geen chocolade eten, zelfs geen hagelslag en pasta op brood, weinig toegevoegde suiker eten en als ze dat wel doen dan het liefst ruwe rietsuiker. Cola drinken en sinas is dus heel slecht vanwege de hoeveelheid suiker. 

Nog enkele simpele aardings-oefeningen voor kinderen;
Een leuke oefening die je kan doen met kinderen is ze vertellen dat ze zich heeeeel stevig vast moeten houden aan de grond met blote voeten. Gekromde tenen en de grond bijna letterlijk vastgrijpen zou een goede uitleg kunnen zijn. Laat het kind rustig heen en weer bewegen op een ontspannen manier, terwijl de grip op de grond niet vermindert. Een hulp daarbij is rustig naar de 2e chakra ademen.

Het ademen naar het tweede chakrapunt (bevindt zich even onder de navel) geeft ook veel rust. Als het kind het daar moeilijk mee heeft kan je eerst wat oefenen door je hand op zijn of haar buik te leggen en ze daar naar toe te laten ademen of zelf hun hand op hun buik te leggen. Hierna kan je het kind vervolgens zachtjes duwtjes geven, waarbij ze genoodzaakt worden iedere keer weer de aarde vast te grijpen. Speel met je kind dat jullie bomen zijn (ook goed voor je eigen aarding). De voeten zijn de wortels van de bomen die heel diep in de aarde steken. Je kan erbij vertellen, dat de boom zijn kracht en groei uit de grond haalt en groot en sterk wordt op die manier. Als de boom goede lange wortels heeft, kan ook niet iedereen de boom zomaar omduwen.

Een andere oefening is het kind voor je laten staan (gezicht naar gezicht) en goed naar de buik laten ademen. Pak de handen en laat het langzaam achterover gaan hangen. Trek het dan weer overeind en laat de handen los op het moment dat ze het evenwicht beginnen te hervinden. Voeten goed plat op de grond houden en niet verstappen is belangrijk bij deze oefening

Verder zijn heel goede dingen om te aarden;

- in de tuin werken, onkruid trekken, plantjes verzorgen 
- sporten, zwemmen, paardrijdden en dansen 
- vooral springen of touwtje springen op blote voeten lekker langs het strand of gewoon in de tuin lopen. En met klei spelen, kneden slaan en een vorm geven. 

**Wat voor nieuwetijdskinderen kan helpen is de bach druppels en dan Walnut en/of Agrimony.**

Een mensenras de INDIGO’S zijn speciaal naar de Aarden gekomen voor een Missie, als doel om zoveel mogelijk mensen in deze nieuwe hogere bewustzijn te brengen. Dit RAS hoeft niet met karma af te rekenen, want zij zijn al met een zuivere inborst geïncarneerd in de vijftiger en de zestiger jaren. Deze Indigo’s hebben de spiraal van karma reeds herkent en zijn speciaal in de moeilijke Vissentijdperk periode geïncarneerd, zo hebben zij alle kennis vergaderd die zij nodig hadden om de mens hier op Aarde te kunnen helpen. Zij zijn leermeesters, dit is al beschreven op hun Blauwdruk DNA, voordat zij incarneerden op Aarde, omdat de Aarde op een zeer moeilijk punt van evolutie was gekomen, brengen zij hulp. In de ”Flower Power” tijd hebben ze ook voor een grote ommekeer gezorgd en een totale verandering van denken voortgebracht en dat gebeurt nu weer.

Deze nieuwetijdskinderen ( mensen) van de vijftiger en zestiger jaren zijn al de voorlopers van het aquarius kind van nu. Zij zijn met dezelfde doelstelling als het aquarius kind geïncarneerd. Gezien het tijdstip van hun geboorte hebben ze via het wiel van karma de Vissentijdperk hun intrede gemaakt.( Dit RAS zijn wel emotionele en overgevoelige mensenkinderen.) Zij worden nu geroepen de hogere aquarius mens in zichzelf te herkennen en in hun kracht te gaan staan en de Vissentijdperk structuur te overstijgen. Ze kunnen makkelijk meegaan met de grote vernieuwing waarvoor zij gekozen hebben, daarvoor zijn zij hier op Aarde.

Deze Indigo mensen verspreiden op verschillende manieren hun missie en doel.

We spreken nu van twee verschillende blauwdrukken, omdat dit Ras die toen hier op Aarden zijn gekomen, geen Karma vanuit vorige levens hoefden te verwerken. Zij hebben die reeds lang geleden ingelost, zij zijn de hoge trap al op geweest en komen nu speciaal terug om de mens hier op Aarde bij te staan. Deze groep mensen zijn hier gekomen met een hogere bewustzijn, zij kunnen de ”Kosmische Leringen” door hun hogere bewustzijn ook beter begrijpen. Hierdoor kunnen zij deze leer als leermeester hier op Aarden verspreiden. Zij zijn diegene die nu spiritualiteit, dus geestelijke leer begrijpbaar gaan maken voor diegene die nu ook vrij komen uit de Vissentijdperk gedachten van de vorige eeuw.

Deze Indigomensenkinderen zijn gekomen om het leven hier op Aarde een grote impuls van Liefde en Bewustwording te geven, de weg naar het Licht. Zij zijn geroepen om als katalysators deze veranderingen te stimuleren en vorm te geven. Zij zorgen dat de zojuist bekrachtigde aquarius blauwdruk herkend en ook nageleefd zal worden. De tijd is rijp, de Vissentijdperk blauwdruk wordt nu begrepen en hopelijk ook massaal losgelaten, deze past niet meer bij ons. De aquarius blauwdruk is nu in werking gezet en een totaal ander leven zal ons wachten er wordt een nieuw hogere levenswaarde opgebouwd.

De jonge kinderen die de laatste jaren geboren zijn, zijn de aquarius kinderen en zij hebben nu een nieuw soort beleid en begeleiding ( opvoeding) nodig, want daar moet duidelijkheid in bestaan. Daarmee wordt bedoeld, dat deze kinderen de waarheid duidelijk wordt gemaakt, niet meer de oude Vissentijd beperkingen aan hun worden ópgelegd. Zij zijn ook hier gekomen voor een Missie en zij weten wat dit inhoudt. Geef deze kinderen de ruimte en geef hun de kans om zichzelf te ontplooien, stop ze niet in een vakje, dit werkt averechts met deze mooie spirituele mensenkinderen. Deze aquarius kinderen zijn heel wijs, dus de oudere generatie kunnen nog veel leren van deze kinderen.

De aquarius zuivering heeft zich al ingezet, het is de bedoeling van Hogere hand dat Karma aspecten niet meer hoeven te worden uitgewerkt. Daardoor kan de mens nu ook vlugger in een hoger bewustzijn komen en dit ook allemaal begrijpen. De mens heeft een vrije wil. Kiest een mens voor Licht, dan zal zijn groei naar het Licht zich bespoedigen. We gaan nu met zo’n alleen de hogere waarheden beter begrijpen, er zijn geen geheimen meer voor ons, we zijn uit ‘n isolement gestapt. De spirituele mystiek gaan we steeds beter begrijpen, met de hulp op internet en boeken kunnen we nu alles opzoeken

Indigo mensen/kinderen

De Indigo mensen / kinderen zijn van de vijftiger en zestiger jaren al hier óp de Aarde geïncarneerd. Zij zijn de ” Flower Power” generatie en de koplopers van de Indigos. De Indigo’s hebben een heel sterk rechtvaardigheid gevoel maar zijn een heel emotioneel mensenras en hebben heftiger gevoelens dan anderen. Dit betekent, dat ze niet zijn verbonden met hun onderste drie chakra’s en dat zij alleen in hun vier hoogste chakra’s zijn aangesloten. Dit creëert wel harmonie en hogere bewustzijn, dit is zo, maar omdat zij geen angst, kwaadheid, passie en geen schuldgevoelens ervaren, dus voelen. Kunnen zij niet omgaan met de 3e dimensie mentaliteit, zij voelen niet die emoties die de gewone 3e dimensie persoon voelt. Zij kunnen daar niet goed mee omgaan en daarvoor zijn er vele in overgevoeligheid gevallen en voelen zich daarbij heel ongelukkig. Dit komt dat hun emoties niet wordt begrepen en raken zo ook gauw in een depressie.

De Indigos willen over hun emoties praten dit is heel belangrijk voor hun. Wij mensen mogen hun helpen, door dit bespreekbaar te maken, spreken over hun gevoeligheid dit is heel belangrijk voor hen. Heb tijd voor hun en luister naar ze, zodat zij hun emoties kunnen uitleggen zodat ze die ook kunnen plaatsen en kunnen begrijpen. Zij ervaren bepaalde dingen heel anders, daarom is dit voor ons onbegrijpelijk, maar dit betekent dat wij geen tijd nemen om naar hun te luisteren. Begrip tonen, anders kunnen deze over gevoelige mensen kinderen exploderen, omdat zij niet weten hoe ze moeten omgaan met normale emotionele problemen. Want dan komt er een explosie van boosheid voor in de plaats omdat zij niet weten hoe zij dit anders kunnen oplossen. Dit is voor de Indigos een heel moeilijk subject en kunnen problemen in werk of huiselijke sfeer vaak niet aan.

Hun hersenen werken veel sneller dan die van de meeste mensen zij zijn de voor lopers van onze volgende generatie. Over het algemeen zullen ze het op school en op hun werk behoorlijk goed doen, maar zijn vaak eenlingen en zich terugtrekken. Laat hen weten dat hun anders zijn, hen juist héél bijzonder maakt. Creëer juist ruimte voor deze mooie mensen ”kinderen” die in hun eigen kracht willen staan.

Deze mensen ”kinderen” weigeren om in een hokje te worden gestopt. Zij zijn oprecht en onafhankelijk en zijn de boodschappers, die speciaal naar de Aarde zijn gekomen met een Missie, zij hebben een opdracht gekregen voordat zij incarneerde naar de aarde. Deze opdracht staat gecodeerd op hun Blauwdruk DNA. De meeste van hen werken nu aan een web en dit is INTERNET, dit is hun specialiteit. Ook zijn er die spirituele informaties verspreiden en weer anderen geven cursussen of schrijven boeken, dit zijn mooie mensenkinderen, met een hoge bewustzijn, zij zijn ook de Lichtwerkers en begeleiden ons naar het Licht

Sterren ”mensen” kinderen

Sterrenkinderen hebben ”kristallen” in hun DNA gene zitten én zij zijn mooie en bewuste en gevoelige maar toch wel evenwichtige mensenkinderen. Zij weten al van jongs af aan wat de waarheid is en ze zijn hier juist nu op Aarde om hun Missie en Doel te verwezenlijken. Zij weten dat zij anders zijn dan andere kinderen, ook voelen zij dat zij anders zijn dan hun Aardse familie.

De Sterrenkinderen kunnen zich in één keer als Sterrenkind activeren, als zij al Wéten dat zijzelf een Sterrenkind zijn, dan activeren zij de kristallen in zich. Deze kristallen, activeren Liefde voor zichzelf en anderen en zij activeren nog meer geestelijke wijsheid en dit helpt de Sterrenkinderen met hun Missie. Indigo’s hebben dit niet meegekregen, zij hebben technische kennis en wijsheid.

Deze kinderen komen meestal op Aarde bij 1 ouder die ook een Sterrenkind is en soms zijn beide ouders zelf Sterrenkinderen. Zij hebben ”onbewust” contact met hun thuisbasis en dat is bij de Pleiaden in de Galactie Sterrenstelsel. Zij zijn juist nu hier op Aarde ”missie” om zoveel mogelijk mensen van de Aarde naar een hoger bewustzijn te brengen.

Zij zijn al geregeld op Aarde geweest nú pas gaan we deze mooie mensenkinderen écht waarnemen. Zij hebben eerst zelf de nodige ervaringen dóórleeft, zodat zij deze ervaringen ook weer dóór kunnen geven. Maar ze nemen ook later die ervaringen weer mee terug naar hun thuisbasis ”Sterrenstelsel de Pleaiaden” voor de evolutie van hun eigen Kosmische familie.

In hun herinneringen weten de Sterrenkinderen, maar ook de Indigokinderen onbewust waarom zij hier op Aarde zijn. De Sterrenkinderen weten wat liefde en innerlijke gevoelens zijn. Daarom kunnen zij beter emoties en angsten beheersen dan bijvoorbeeld de Indigokinderen. Sterrenkinderen zijn uit liefde en vrije wil hier, zij kunnen goed voelen en dit maakt ook dat zij ook geestelijk gaan weten.

De Indigokinderen zijn juist heel erg technisch, kijk maar naar Internet, zij zijn diegene die daar goed in zijn. Zij hebben problemen met emoties en angsten en kunnen niet bij hun hart en gevoelens komen. Zij zitten bijna allemaal nog vást in hun 2de Chakra. Ze hadden beide een zesdedimensionale bewustzijn voordat zij hier op Aarde kwamen. Beide hebben geen Karma, zoals dit dikwijls beweerd wordt, want zij zijn de ladder al op geweest en ze zijn nú de ladder weer omlaag gekomen om de Aardse mensen te helpen. Zij lopen dus vast op hun eigen emoties en denken en in ruil voor hun hulp zijn ze juist hier om dit voor zichzelf te leren.

Beide waren al vroeg in de vorige eeuw op Aarde, alleen in een later stadium zijn de Sterrenkinderen en de Indigokinderen massaal gereïncarneerd op Aarde. Beide soort kinderen incarneren nog steeds geregeld op Aarde om hier te helpen en ook om te leren, want niemand is ooit uitgeleerd. Beide hebben verschillen achtergronden en dit is ook duidelijk te merken. Ze zijn ook uiterlijk heel goed uit elkaar te houden.

De Pleiadiërs zijn de Sterrenkinderen;ze zijn Sterrenkinderen ze zijn Familie van het Licht en deze sterren energie is sterk en zal ons hier helpen, zij hebben al vaker geholpen op Aarde, door massaal mensen van hun emoties af te helpen. De Pleiadiërs ras zijn de ”Sterrenbewoners”. De bedoeling van deze Missie is om zoveel mogelijk mensen naar een hoger vierdimensionaal bewustzijn te brengen en daarom is deze hulp van deze mooie mensenkinderen ook ingeroepen. De Pleiadiërs zijn buren van de Indigo ras in ons Galactie Sterrenstelsel. De mensheid leert nu een hele belangrijke les, van wie zijn we werkelijk en ook om ons te realiseren dat we allemaal goddelijk zijn en allemaal één zijn en verbonden zijn aan de Schepper.

Een Sterrenkind heeft vaak eerder contact met de Kosmische wereld dan het Indigokind. Omdat de Indigokinderen niet zo makkelijk openstaan voor deze Kosmische hulp en omdat zij teveel in hun dénken blijven zitten. Samen komen ze voor lessen te leren in ruil voor de hulp die zij kunnen bieden. Beide zijn goed op Internet en zijn ook goed in de zorg en om mensen te begeleiden op hun spirituele reis. Beide rassen zijn naar de Aarde gekomen met een laag driedimensionaal bewustzijn, maar ze komen van een hoog 6D bewustzijn dit is een verschil van 3 bewustzijn. Wij leven nu nog massaal in een bewustzijn van de driedimensionale en de bedoeling van deze Missie is dat voor 2007 de meeste mensen in de 4de of misschien in de 5de Dimensie van bewustzijn zijn gekomen. Dit betekent dat nu meer mensen open gaan staan voor geestelijke wijsheid.

Voor 2007 zullen er veel mensen ”heengaan” naar de Kosmos, dit kómt omdat deze mensen hun eigen geest niét of nauwelijks geactiveerd hebben, dus hun geest verwaarloosd. Dit betekent dat zij niet spiritueel/ geestelijk onderlegd zijn en dat betekent geestelijke armoede en zonder geestelijke groei, kunnen we niet doorleven. Dit heeft niéts met een hoge IQ intelligentie van ons temaken, het heeft met een SQ van Spirituele Intelligentie/geestelijke wijsheid te maken.

Kenmerken van een nieuwetijds kind
  • Ze huilen vaak als baby 
  • Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd 
  • Ze benaderen alles vanuit hun emotie 
  • Ze leven vanuit de eigen wijsheid 
  • Ze zijn gevoelig voor sfeer en stemmingen van anderen en nemen deze  soms over 
  • Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel 
  • Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid 
  • Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken 
  • Ze hebben moeite met de motoriek 
  • Ze zijn dromerig 
  • Ze komen vaak met originele oplossingen waaraan niemand had gedacht 
  • Ze reageren sterk intuïtief 
  • Ze hebben soms paranormale ervaringen 
  • Ze hebben soms dyslexie of dyscalculie 
  • Ze hebben vaak voedselintoleranties 
  • Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen 
  • Ze hebben soms astma 
  • Ze hebben een sterke binding met de natuur en vaak zijn ze vegetariër uit overtuiging 
  • Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden.
  • Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden 
  • Ze zijn soms heel bang voor dingen die wij niet kunnen zien of begrijpen
  • Ze hebben regelmatig slaapproblemen en zijn verdrietig en/of angstig 
  • Ze zijn soms hoogbegaafd

Het lijkt me handig om wat te lezen over nieuwetijdskinderen, zeker als je meerdere kenmerken van deze lijst herkent in je kind

Goede boeken om te lezen:

Indigo-kinderen opvoeden en begeleiden | C. Hehenkamp
Praktische tips en oefeningen voor het ontspannen omgaan met nieuwetijdskinderen. Voor ouders, opvoeders en hulpverleners.
Indigo-kinderen stellen hogere eisen aan de kwaliteiten van hun ouders en opvoeders dan gewone kinderen. Daarbij biedt dit boek hulp in de vorm van praktische adviezen, tips en oefeningen.

Een moeilijk kind of een kind dat het moeilijk heeft | S. Roosendaal

De verschrikkelijke kinderen van de nieuwe tijd | Peter Sloterdijk
In De verschrikkelijke kinderen van de nieuwe tijd ontwikkelt Peter Sloterdijk een opzienbarende kritiek op de vrijheidsdrang van de hedendaagse mens. In tegenstelling tot eerdere generaties breken de generaties vanaf de achttiende eeuw steeds weer opnieuw met hun ouders. Iedere mens moet zichzelf uitvinden, geen levenspad ligt vanaf de geboorte vast. In zekere zin zijn wij allemaal bastaards geworden, schepsels zonder duidelijke genealogie. Sloterdijk schetst een meeslepend, maar diepzwart portret van de moderne mens. 

Indigo-kinderen als geschenk en uitdaging | C. Hehenkamp
Handboek voor ouders, docenten en hulpverleners voor het herkennen van en omgaan met nieuwetijdskinderen. Indigo-kinderen, nieuwetijdskinderen, sterrekinderen, het zijn verschillende benamingen voor eenzelfde verschijnsel: er komen relatief steeds meer kinderen op de wereld die op de een of andere wijze 'anders' zijn.